هوالعشق

جبهه توحیدی انقلاب اسلامی

هوالعشق

جبهه توحیدی انقلاب اسلامی

  • ۲
  • ۰

سیر الی الله

در اثر مراقبه ی شدید و اهتمام به ان ، اثار حب و عشق در ضمیر سالک هویدا می شود زیرا عشق به جمال و کمال علی الاطلاق فطری بشری بوده و با نهاد او خمیر شده و در ذات او به ودیعت گذارده شده است لیکن علاقه ی به کثرات و حب به مادیات حجابهای عشق فطری می گردند و نمی گذارند  که این پرتو ازلی ظاهر گردد.

به واسطه ی مراقبه کم کم حجابها ضعیف شده تا بالاخره از میان می رود و ان عشق و حب فطری ظهور نموده، ضمیر انسان را به ان مبدا جمال و کمال رهبری می کند...                       (برگرفته از رساله ی لب الباب)

  • ۹۴/۰۲/۱۰
  • نیلوفر وحید

نظرات (۲)

سلام
بسیار عالی اما یک سوال. اون کسی که مقامات سیر و سلوک رو طی کرده و به مراتب بالای عرفانی رسیده حتما این پرده ها و حجاب ها براش از بین رفته پس چطور میشه که عرفایی داشتیم که به مقامات بالا رسیدند اما لغزیدند و سقوط کردند. اگر پرده ها و حجابها کنار رفتند و به عشق و حب الهی رسیدند چطور و چه چیزی باعث لغزش اونها شده؟
پاسخ:

سلام

برای دریافت کامل جواب سوالتان کتاب علامه بحرالعلوم را به شما معرفی می کنم که تمام مراحل و منازل سیروسلوک را کامل و به شرح توضیح داده است.

طی منازل ؛استاد یا شیخ کامل و وارسته می خواهد

توحید و فنا مراتب دارد و تا انسان سیرو سلوکش به اتمام نرسد احتمال خطا و لغزش در او بسیار است چون در این مراحل خود شیطان وارد عرصه می شود و کار انسان بسی سخت تر است.

سلام
منتظر پست های بعدیتون هستیم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی